tiistai 1. kesäkuuta 2010

Inspirationskällor igen


Att bli inspirerad är för mig en av drivkrafterna i livet. När jag är inspirerad så flyger tiden och jag kan inte koncentrera mig på något annat än det jag tänker på. Ibland är det ändå litet si som så med inspirationen och då kan inredningstidningar vara ett bra sätt att hålla humöret uppe.
Mina favorittidningar är för tillfället Lantliv och Drömhem & trädgård som också ger vettiga inredningsalternativ till mänskliga priser. Alltid handlar det inte heller om att söka inspiration då man fåfängt bläddrar i de glassiga tidningarna. Det kan lika gärna vara en flykt från verkligheten till en annan värld som det kan vara roligt att få se en liten glimt av. Särskilt då en mörk höstdag då allt känns lika botten som vädret är.
Mina finaste upplevelser med inredningstidningar är under sommaren som jag brukar köpa inpackade dubbelförpackningar och ta med dem till mina föräldrars sommarstuga. Sedan är det bara att njuta av sol och mammas blåbärspaj medan mamma och jag sitter i solen på terassen och bläddrar i inredningstidning efter inredningstidning!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti