tiistai 1. kesäkuuta 2010

En kväll på torpet


Min man Krister, alltid kallad Krisu, och jag for på kvällen till torpet för att varva ner efter en stressig dag. Blev så glad när jag såg att tulpanerna, vars lökar jag litet styvmoderligt planterade i höst, hade slagit ut. Då var tanken att glädja mig själv och familjen med blommor på våren. Nu har vi ju blivit bortskämda med en fin blomsterprakt och några enstaka tulpaner gör varken till eller från.
Blev ändå glad över blommornas vackra gula färg med rosa inslag. Hade ingen anig att jag planterat något så fint. Det enda jag minns var hur jag från en hylla med blomlökar ryckte till mig en storpack med flera sorter.
Vad kan man annat säga att det var en stund av odlingslycka för en trädgårdsmästare som nog inte har gröna fingrar.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti