keskiviikko 2. kesäkuuta 2010

Chateau Björkbacka


Vår eleganta utetoalett byggdes i Borgå och transporterades under veckoslutet med stor möda till torpet. Ekipaget med bil, stor släpkärra och en utetoalett väckte minsann en hel del uppmärksamhet i trafiken. Resan räckte för vi kunde inte köra mer än 60 km i timmen.
Nu är tuppen i varje fall där och snart skall den få en grund och den tillhörande komposterande lukt- och flugfria toaletten som jag desperat behöver för att klara mig. Har vuxit upp under somrarna med en mycket motbjudande toa som först under de senaste åren blev utbytt till en komposterande dito. Detta har lett till att jag knappt klarar av att besöka en bajamaja utan att kasta upp.
Men i Chateau Björkbacka (som nästan är den största byggnaden på tomten) så skall det alltså bli annat ljud i skällan, och inredas skall den också. Mer om det när arbetet framskrider.
Ritningar till utedasset finns på adressen http://www.byggbeskrivningar.se/ och får användas med risk för att där kan finnas fel. Vårt är en litet modifierad modell för att anpassa våra behov.

I dag blir det en launch av reklamtidningen Idylli i Borgå. Jag har höga förväntningar på den för den är gjord av skickliga personer med visioner så det blir riktigt spännande. Skall klä upp mig och frottera mig med andra inbjudna innan jag återvänder till vardagen här hemma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti