torstai 10. kesäkuuta 2010

Femhundra kilometer till andra sidan av Vänern


Befinner mig nu i Mellerud som finns i Sverige på den västra sidan av Vänern. Under den 500 km långa resan hit har jag hunnit förälska mig i rödmyllamålade torp med tegeltak, en önskedröm alltså.
Nåt telegtak blir det nog aldrig på torpet eftersom det skulle vara för tungt för den nuvarande takstrukturen. Ett oäkta plåtsådant, av bra kvalitet, kan jag ändå tänka mig!
När vi startade från båten var jag med om ett mycket roande tillfälle. Min man som förberett sig noga med att på datorn studera vägen, vägarbeten och ruttförslag fick plötslig höra att det skulle vara trevligt att köra på östra sidan av Vänern ner och på norra sidan tillbaka. Tror nog att jag aldrig tidigare har sett honom se så perplex ut, stackarn. Men den vägen for vi och trevligt var det också.
Målet för vår resa är en urnebisättning så det känns sorligt. Den är i morgon och ser inte helt fram emot det. Då sätts det punkt för en viktig del av mitt liv.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti