maanantai 31. toukokuuta 2010

Inspirationskällor och ekoinredning


I mitt yrke som frilansande reporter har jag intervjuat en hel del människor som har mycket att bjuda på. Det är också sådana som inspirerar till mer. En av dem är ekoinredaren och -konstnären Raija Puukko som planerat inredningen för härliga Fredrikas källa i Borgå http://www.fredrika.fi/.
Jag var både inspirerad och intresserad av hennes arbete när jag i ett anfall av aha-upplevelse kom underfund med att jag under hela mitt vuxna liv hållit på med något som påminner om ekoinredning. Det vill säga att återanvända och köpa begagnade prylar, klä om gamla möbler och på så sätt ge dem ett nytt liv, föra sådant man inte behöver till återanvändningscentraler och insamlingar, mm.

Min ambition med inredningen i torpet är att återanvända och använda så mycket ekologiskt förnuftiga produkter som möjligt samtidigt som utgifterna hålls nere.

Har sett tillbaka till hur det såg ut på hösten genom att gå igenom mitt album.
Kontentan av det hela är att man nog var en ordentlig optimist för skrotigare kunde det knappt bli. Samtidigt ger det en energiboost och jag skänker en tacksam tanke till alla vänner och släktingar som hjälpt till:o). Allt ser redan mycket bättre ut och jag kommer att publicera bilderna längre framöver när arbetet i trädgården och med huset framskrider!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti