perjantai 4. kesäkuuta 2010

I stormens öga


Det känns som om jag är mitt i stormens öga. Just nu är det lugnt men i går var det födelsedagskalas - ett mycket litet men dock - och i morgon är det studentkalas när sonen i huset får den vita mössan. Vet inte när jag har varit så nervös som jag är just nu och ser med fasa fram mot det hela.
Helst skulle jag vilja fly till Strömfors men det går inte så ser hellre tillbaka till gårdagen och den bästa av presenterna. En laddbar skruvmejsel. Den skall göra det möjligt för mig att gå från planeringssidan till själva arbetsgolvet. Tyvärr har jag ännu ovanan att be Krisu om hjälp när det behövs men nu får jag göra det själv istället. Å andra sidan var det han och Nenne som gav den så månne de inte hade en baktanke med det hela.
För födelsedagspengarna skall det också att köpas ett vackert träd som kommer att pryda den lilla ängen på gården. Det kinesiska ordspråket uppmanar ju en att plantera ett träd, då blir man lycklig, så...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti