maanantai 28. kesäkuuta 2010

Nya dynvar gör susen


Fick äntligen bytt dynvaren - eller kuddsådana - i vår lilla stuga och är riktigt nöjd med resultaten. Hade tidigare beklätt dem med vanliga stärnförsedda satindynvar. Trodde att det skulle ge den där eftertraktade New England-stilen jag ville ha, men nej. Det såg så hemskt ut att man bara ville vända på tröskeln.
Köpte de här kuddöverdragen redan i fjol somras och de har väntat i nästan ett års tid på att få komma ut till ön. Nå bättre sent än aldrig. Nu är jag glad över att jag valde den marinblåa färgen men det fanns också en snygg beige variant som gjorde att jag var litet i valet och kvalet då jag köpte dem. Egentligen var det först då vi hägde upp den på väggen som jag kunde andas ut och konstatera att jag hade gjort ett vettigt val.
Bakgrundsfärgen i lillstugan är ett bra exempel på hur inköp av vita nyanser kan gå fel. Meningen var att den skulle vara en fräsch gräddvit nyans men slutresultatet är i stället nästintill gult. Nå man har lärt sig att leva med det men måste nog medge att det sved litet i början när jag såg väggarna.
Som ni ser finns det inte mycket utrymme i vår lilla stuga men vi har faktiskt fått in också en soffa, två bord och en garderob. Slutresultatet är inte så illa måste man säga. Dessutom sover fyra hundar i stugan som gärna vill ha lite utrymme de också.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti