maanantai 26. heinäkuuta 2010

Utetuppen


Ja, den har många namn, utetuppen, toan, chateaut, utevessan, dasset, m.m. så det är definitivt en viktig plats som man måste satsa på. Här är en liten inblick som beskriver det nuvarande läget.
Som det också syns så är en del av innerväggen målad med rödmylla, inte den bästa färgen att måla över. Krisu kom på en fin idé för att dölja den. Vi sätter panel på den nedre delen ända upp till den första snedbalken nedifrån. Panelen blir litet låg men gör att a. rödmyllan döljs, b. döljer också reparationer på bakväggen.
Har tänkt mig att panelen målas ljusblå, övredelen vit och taket laseras vitt! Får se hur det blir alltså, det bästa är att det i våra lager borde finnas panel så att det räcker och blir över :o) En annan tanke är att placera toan i den vänstra hörnet svängd mot mitten i stället för mitt i. Ger mer utrymme och ser mysigare ut.

I kväll fortsätter jobbet med utetuppen. Det första skedet är att sätta golvet. Vi har ett riktigt snygg grått laminat kvar från ett köksprojekt hemma, så det får bli det. Jag får väl ägna mig åt att vattna blommor. Veckoslutet har gått till att vara på en 70-årsfest och en hundutställning (som gick uselt), så det kan i värsta fall vara ganska torrt trots att det borde ha regnat. Det hoppas jag på i varje fall. Vill inte att mina skyddslingar på jordkällaren skall lida.

Måste också skaffa mera målfärg och börja med fönsterlisterna på insidan. De skall som sagt bli vita och det blir intressant hur de kommer att bilda en kontrast till tapeten. Hur det blir vet man ju först när det är gjort och alltid motsvarar inte den inre bilden verkligheten.

Ännu om mitt halvmåneformade bord - som det så fint heter. Tre ben lär alltså inte vara tillräckligt så nu måste vi skaffa andra ben. Vilket dilemma alltså, Uusiokeskus eller Ikea???

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti