sunnuntai 11. heinäkuuta 2010

En läcker vattentunna


Den stora ljusblåa vattentunnan som stått vid ytterdörren har nu degragerats till lidertunna och en ny fin tunna står vid dörren. Tyckte att den verkade litet stor (210 liter) så beslöt mig för att pigga upp den en aning. Efter mycket tankearbete kom jag på bården i Carl Larsson-anda. Problemet var vara hur den skulle appliceras. Skulle gärna ha schablonerat men visste inte vilken färg som det lönar sig att använda. Valde i stället kontaktplast och att klippa ut figurerna och limma på dem en efter en.
Måste medge att jag var orolig över att det skulle se hemskt ut men så här efteråt är jag ganska nöjd med slutresultatet. Nu får vi bara hoppas att regn fyller tunnorna så att blommorna får det vatten de törstar efter :o).

Trots att sommaren för mig gärna får fortsätta hur länge som helst längtar jag till slutet av augusti. I dag ägnade jag över en timme att klippa ner alla jätte- och parkslide som växt upp medan vi har varit i skärgården, men då skall de få växa upp. När de är tillräckligt kraftiga så klipper jag av dem och häller Roundup i den ihåliga stammen. Det låter hemskt men de driver å andra sidan mig till vansinne. Alla andra växter är för tillfället halvt uttorkade medan slidesen växer med outtröttlig fart. Man blir nästan desperat när man går och klipper och klipper medan svetten lackar och myggen de sticker.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti