perjantai 9. heinäkuuta 2010

En liten ängel vilar sig i trädgården



Nu har vi en liten ängel av betong som sitter på en sten i trädgården och tar sig en vilopaus. Det är lätt att skrika "kitch-varning" men samtidigt måste man få leka lite och fylla trädgården med symboler som får en att må bra. För mig känns det som en liten välsignelse att ha ängeln i trädgården - och det är den egna upplevelsen som i det här fallet är det viktigaste.
Köpte ängeln i Eija's Garden, http://www.eijasgarden.fi/, som finns i Strömfors. Den drivs av den energiska Eija Klaucke som är värd en eloge för sitt arbete med butiken och upplevelseträdgården som hon själv skapat. Har inte ännu besökt trädgården men skall snart fara dit och bekanta mig både med den engelska cottageträdgården och den japanska som är en nyhet för i sommar. Det är både viktigt och säkert också nyttigt att få olika intryck till trädgården. Därifrån köpte jag också den fantastiska akvilejan/akleijan Yellow Queen. Akvileijan är en av mina favoritblommor men nån gul har jag inte sett tidigare.
Har i dag varit djupt försjunken i boken Leva med Feng Shui. Där finns en hel del intressanta tips och uppgifter som är värda att ta tillvara trots att man inte behöver följa råden slaviskt. Fick en hel del tänkväärda idéer om hur jag skall ändra i mitt arbetsrum och, vem vet, kanske arbetet börjar flyta på ett annat sätt efter det :o)!
Måste dessutom påpeka att jag var ute efter en deckare till sommarstugan när mina ögon föll på boken som såldes till ett mycket bra rea-pris. Ett intressant tecken om man tror på sådant. Och det gör jag ibland.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti