torstai 22. heinäkuuta 2010

Tåliga nejlikrosor


Har tidigare skrivit om de olika rosensorterna jag har hittat i trädgården. Tyvärr är exemplaren förväxta med långa stammar eftersom ingen har skött dem på flera år. Måste väl ta tag i det i höst. Roligt att de ändå klarat av torkan som nejlikrosen på bilden. Tåligt har den kämpat eftersom jag koncentrerade vattnadet på de nyplanterade blommorna medan de gamla fick klara sig själva. Tur i varje fall att jag inte alltför aktivt följde mammas råd förra hösten. Hon ville ta bort så mycket som möjligt eftersom de sprider sig.
Kolla Nelly och Keiko som var med och förstås skulle med på bilden :o)

Efter torkan, då inte så mycket hände förutom att växter skrumpnade bort och gräsmattan torkade bort, börjar det nu vara vildvuxet i trädgården och kraven på att rensa ogräs är stora. Då Krisu har börjat jobba igen och tiden på torpet är begränsad, är det ju inte det första man vill göra när man kommer dit. Jag misstänker ändå att vi i kväll får ta ett varv med gräsklipparen och rensa i trädgårdsröran...

Funderar vad jag skulle kunna ha för projekt i kväll. I lidret finns det exempelvis undanskuffat ett runt vitt bord och skulle gärna förvandla det till ett sött trebensbord som man kan skuffa mot en vägg. Har platsen klar - i mitt huvud alltså. Bordet är väl relativt modernt så det skulle inte bli sådär gammaldags charmigt. Men inte skall man hänga läpp för det. Möjligheterna är alltid oändliga så länge man inte tänker negativt. Återkommer med bilder av det (och hoppas innerligt att det inte blir en stor besvikelse, in my mind finns bordet där redan placerat mot den nyrappade muren prytt med en vacker keramikkruka som jag hämtade hem från Sverige)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti