lauantai 3. heinäkuuta 2010

Ny tapet till stugan


Det hör till en kvinnas privilegier att få ändra sig och jag har ändrat mig angående tapeten i stugan. Designers guild-tapeten kommer nu i kammaren. Idén var inte ens min. Det var min mamma som konstaterade att den skall ju komma dit. Först lyssnade jag inte men sedan började tanken sakta gro. Egentligen är den helt perfekt för kammaren som skall vara ljus och luftig. Någongång i fratiden kommer vi dessutom att ta bort innertaket och då kommer det kombinerade sov- och teverummet att bli riktigt trevligt och i riktig "guildanda".
När jag ännu hittade den här trevliga tapeten ur Sandudds kollektion föll alla bitar på plats. Den är ljus men har en värme som passar ihop med taket. Dessutom så vill jag att stugan skall ha en litet varmare färgskala. Det är inte alltid plus 30 grader ute när man är där. Tanken är att vi också skall kunna vara där på senhösten och tidigt om våren och då kanske det inte känns så där superskönt med en kall färgskala.
Gardinen förpassas med guildtapeten till kammaren. De hör ihop och den skulle verkligen bryta mot det som blir en mer gammaldags känsla i stugan. Den fick ändå vara med på bilden och representera de ljusa gardiner som skall komma dit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti