tiistai 6. heinäkuuta 2010

Former när naturen får bestämma


Måla, måla, måla men nu börjar skåpet äntligen få en jämn vit yta. Är perfektionist när det gäller sådant vilket kan vara ganska så irriterande. Nå, ännu finns mycket att göra på det men i dag fungerade mina verktyg så som de skulle i varje fall. När jag i går målade använde jag för första gången en målningsrulle, men den var sliten, svåranvänd och resultatet var därefter. Bytte i dag till en ny rulle och nu flöt arbetet framåt och jag förstår varför de är så pop. T.o.m jag är fullkomligt hooked. Synd bara att det inte finns tillräckligt med släta ytor att måla.

Det känns löjligt att klaga över det fina vädret men eftersom Krisu lider av migrän så får vi vanligen väldigt litet gjort under en värmebölja. Var på kvällen till torpet och vattnade. Jag planterade min pion, ett fänrikshjärta som jag köpte i dag och litet annat smått och gott.
Det blyga lilla fänrikshjärtat är en speciell liten blomma som utseendemässigt ofta förlorar mot sin större kusin det brustna hjärtat. När man ser närmare på fänrikshjärtat ser man ändå de fantastiska formerna på blommorna. Hur naturen har dragit de vackra linjerna med betydligt säkrare hand är någon människa klarar av.
Det är spännande att upptäcka allt vackert naturen vill bjuda en på så länge man är villig att se efter.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti