torstai 15. heinäkuuta 2010

Perennerna blommar nu som bäst


Medan högsommarträdgården prunkar hemma på gården har vi tagit vår tillflykt till skärgården och mina föräldrars sommarstuga. Det blev bara för varmt i stan. Nu sitter vi och njuter av friska vindar efter ett åskväder och hoppas på att det också har regnat i Strömfors.
Det kan vara litet si och så med bilder härifrån då nätanslutningen inte precis är den bästa. Har i varje fall med mig bilder från perennhavet i Borgå som jag hoppas kunna ladda ned. Håller tummarna!
Det är nog nu som det är som vackrast i trädgården med blommor som kommer upp i brösthöjd. Rosen har snart blommat ut men lyckades få några bra bilder. I blombänkarna är det åter malvan som nu är som vackrast. När jag ser den minns jag hur jag och Nenne plockade malvafrön vid vägkanten till en krokig väg i Kroatien. Med på resan var en hel del trädgårdsintresserade damer och jag ville ju inte vara sämre. Undrar om de finns kvar än, men misstänker tyvärr att de blivit bortslängda.
Pratade nyss med honom. Han drog i tisdags in i militären och det känns som om vi har ett stort hål hemma. Börjar ändå sakta stiga upp från det djupa hål av "förtvivlan" jag sänkte mig i när han for. Ett halvt år går snabbare än man tror. Det hoppas jag på i varje fall!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti