perjantai 16. heinäkuuta 2010

Skärgårdspelargon som stortrivs


Det är kargt här ute i skärgården så har låtit så mycket lövträd som det bara är möjligt växa upp vid lillstugan. Mamma gillar åter att fälla så mycket som möjligt. Hon vill ha sol hela tiden. Förvisso är det trevligare att njuta i solen än att sitta under myggsamlande furor och svära trots att man just nu gärna söker upp litet skugga.
Jag tycker om att skapa trivsel omkring mig. För ett par år sedan samlade jag jord och byggde en liten terass för en apoterkarros bredvid stugan. Den tog sig och blommar nu med några knallrosa blommor. Min hängpelargon trivs också, trots den begränsade bevattningen stuglivet för med sig. Eftersom den är så stor är också krukan stor och den hålls länge blöt efter vattningen - bra!
Vår lilla Keiko är alldeles slut efter dagens ansträngning som fotomodell. Det är tungt att posera konstaterar den där den ligger på golvet och vilar. Samtidigt håller den ett halvt öga på husse. Värst var väl makeupsessionen före. Krisu borstade ordentligt igenom dem vilket också inkluderar att reda ut trasslen bakom öronen. Det gillar den inte!
Om någon lagt märke till att jag skrivit pion i stället för pelargon så härda ut. Av någon anledning så klarar jag inte av att skilja de två namnen fast jag kämpar med det. Blomnamnsdyslexi kanske?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti