sunnuntai 1. elokuuta 2010

Lyckokänsla vid fynd av olika slag


Om det finns något som kan göra mig glad är det att fynda något riktigt fint (fint = något som man tycker om, inte nödvändigtvis något dyrt). Det gör att jag hur länge som helst kan titta på de här tre raringarna. Handtagen av mässing och porslin skruvade vi av gamla dörrar som vår gubbe hade lagrat i plåskjulet (som ju...). Dörrarna var i sig själv obrukbara men jag kan sitta och titta på handtagen och förundra mig hur mycket jobb man förr lade ned på vanliga brukssaker.
Nu hoppas jag att vi kan använda dem till utetuppen. Det enda jag undrar över är om de klarar av uteväder men det borde de väl kunna??? Det kommer att bli fint!

Lägg märke till den slitna bordsskivan som de är placerade på. Den hör till utegruppen som finns på gården. Stolen och soffan är i bättre skick och har funderat över att det skulle behövas ett nytt bord.
Gissa vad Krisu hittade när han tömde vinden häromdan, jo ett utebord. Inte kanske lika stort, men som nytt. Nu återstår bara att välja vilken sorts färg jag skall behandla dem med, tjära eller färgad träolja? Ack dessa val man ständigt måste göra - är verkligen i valet och kvalet men utegruppen måste ju se enhetlig ut! Den 19 augusti är det Krisus födelsedag och då hopas jag att vi kan ha ett trädgårdskalas. Det vill säga om vädrets makter gynnar oss. Då skall också gruppen vara fixad.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti