maanantai 16. elokuuta 2010

Lammtungor och målarglädje



Höll på att tappa min älskade trädgårdsspade i förvåning då jag lyfte på äppelträdets kvistar och såg de här små raringarna. De kallas för lammtungor och ser också så ut, lär också ha små rosa blommor men dem har jag missat. På finska heter den nukkapähkämö. Tack facebook och Maria Schulgin för infot.

Har fortsatt målarprojektet inomhus och det börjar se riktigt fint ut. Det är bara två större grejer som måste göras innan vi kan börja flytta in möbler. Golvet och muren som måste putsas färdigt, materialet tog slut mitt i. Trivs där och det är viktigt, som jag också tidigare skrivit.
Det är otroligt hur tungt det kan vara att måla oljefärg panel. Jag får trösta mig med att jag förvandlat en hel del fett till muskler under sommaren. Tyvärr finns det att ta av. Steg på vågen för den sedvanliga reality checken som jag brukar göra ett par gånger under året. Nu blir det med andra ord bantning som gäller och litet mera träning. Skoj egentligen, med träningen alltså, hela förra vintern gick i soffpotatismode.
Nä, upp och hoppa nu - jobb på Bbl väntar!!! Får gnugga sömnen ur ögonen :o)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti