keskiviikko 25. elokuuta 2010

Härliga, härliga regn


Nu har det regnat även i Lovisa och jag kan inte tro att det inte har regnat i Strömforsregionen. Vilken lycka att gräsmattan, blommorna och allt som törstat efter vatten äntligen får vad de behöver. Skulle kunna dansa galna regndanser om jag varit där men har fått nöja mig med att njuta av regnet här i Borgå.

New Dawn-rosen har i varje fall mått bra fastän det inte regnat. Den är planterad i halvskugga, och har fullt av vackra knoppar. Kanske det är ett tack för att den äntligen fick en ordentligt stöd i solitt gjutjärn. Synd att det misslyckades på bilden jag försökte ta, men får väl försöka på nytt!

Vi tog hem köksskåpen som fanns i torpet då vi köpte det. Då var min fasta mening att aldrig använda dem men vid ändrade planer ändrade idéer. De är av mahogny, 70-talistiska och asfula, tyckte jag. Plötsligt började jag fundera att tänk om man inte skulle måla dem utan spara mahognyytan. Få se vad det blir och om det är för massivt så får man väl måla det i efterskott. Är faktiskt litet inspirerad över tanken.

I kväll skall jag på jobb men sedan är det väl att ta itu med projekt tuppen. Den hittade vi i lidret - var annars - och genomgår nu en uppiffning:o).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti