sunnuntai 8. elokuuta 2010

Ett litet blått underverk


Köpte i slutet av juni några små blåklintsplantor av min systerdotter Matilda som med sin kusin har startat en "egen blomaffär". Det visade sig att de inte var härdade för solen så de fick stå i en papperspåse en tid på gården här hemma i stan.

För några veckor sedan tog jag de skraltiga plantorna till torpet och planterade dem utan större förväntningar. När jag i går vattnade de andra blommorna på platsen lyste något blått emot mig, en liten blåklintsblomma. Först trodde jag faktiskt att det var något skämt men sedan insåg jag att det faktiskt vuxit upp en blomma, mitt i torkan, från en av plantona. Det om något är ett litet underverk som värmer hjärtat:o). (tyvärr är bilden inget vidare, tog den i hasten)

Nu kommer jag att ha bloggpaus i några dagar. Skall vara ledare på ett ordverkstadsläger i Sibbo. Så det blir skrivande, tjo och tjim, med glada och inspirerande ungar!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti