torstai 19. elokuuta 2010

Flunssa och schablonplaner


Ibland tar jag fler bilder än jag änvänder i ett inlägg. Nu kommer det väl tillpass då jag ligger nerbäddad med en otäck flunssa som håller - eller håller inte - på att bryta ut. Det får de närmsta dagarna utvisa. De innefattar förstås också Krisus födelsedagsfest så jag börjar bli litet frustrerad vid det här laget, får ge ett surt smiley fastän jag vanligtvis försöker se det positiva i det mesta :o(.

Nåja, bilden handlar om schablondrömmar. Har i ett anfall av lathet köpt en färdig schablom som det står Le jardin på. Den skall komma på en vitoljad trädgårdsbänk som vi räddat ur lidret. Eller egentligen var det ett ryggstöd och sidohandtagen med ben till en innesoffa som Krisu hittade. En dag hörde jag ett förfärligt hamrande och sågande på gården och det visade sig att han hittat en sitsdel som vi engång hade planerat till en trädgårdsgunga. Projektet blev aldrig av men delarna blev kvar i vårt lider här hemma i Borgå och kom nu väl till pass.
Efter det var det min tur att behandla den med träolja och det blev till sist en riktig representabel bänk. Skall visa den på bild genast när den är färdigtdekorerad.

En litet typisk incident som jag råkade ut för under veckoslutet var att jag lugnt satte mig på bänkens sits som efter en stund rasade in. Min kära make hade använt för korta skruvar när han satte sitsen på plats och... Tur att det inte hände när vi hade gäster. Skulle vara just sådär typiskt mig och sedan skulle man få skämmas igen.

Det är alltid skäl att höja ett varningens finger när det gäller en allt för entusiastisk användning av schabloner. En, till och med två olika schabloner kan vara vackra att se på, men när man blir för inspirerad och schablonerar både det som kan och inte kan schabloneras blir det bara eländigt. Någon måtta med allt med andra ord. Ha en bra dag alla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti