torstai 5. elokuuta 2010

På spaning i gamla stan



När man renoverar finns det oftast en miljon frågor och ingen, varken människa eller bok, som kan ge alla svar. Ofta får man själv komma fram till det rätta svaret efter många försök. Ett annat sätt är att hålla ögonen öppna, och suga i sig intryck för allt vad man är värd.
Hade en trevlig och inspirerande kaffeträff i gamla stan i Borgå i dag (angående ett projekt som det säkert kommer mer om i framtiden). När jag promenerande därifrån såg jag plötsligt det här fönstret. Rev fram min telefon och fotade i bästa agentstil där jag stod i regnet under mitt paraply. Allt för att jag inte skulle glömma hur det såg ut.
Det som jag alltså är intresserad av är fönsterkarmens (heter det så?) dekoration högst uppe. Den här modellen ser lätt ut att förverkliga, skulle ge litet festlighet åt torpet samt passar bra då en del av fönstren är på litet olika höjd och jag därmed kan göra listerna varierande höga. Allt för att uppnå den där harmonin som jag säkert skrivit om tidigare. A good day's work alltså!
Gillar också de där litet bredare lodräta hörnbräderna. Egentligen var det dem jag först lade märke till och tog mig en extra titt. Har planerat något liknande till torpet, sen någon gång i framtiden, när vi har tid:o).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti