keskiviikko 4. elokuuta 2010

Pikanta detaljer i trädgården


Trädgården på torpet är fylld av överraskningar. Meningen är förstås att det skall ge en wow-känsla och inte tvärtom, men måste bara visa denna ventil som kommer från jordkällaren. Den fanns bland det första på min to do-lista i våras. Men kvar finns den bara ännu, sköter om ventileringen till själva källarutrymmet och ser lika anskrämlig ut som när jag såg den för första gången. Någongång skall jag nog ta itu med den (en effektiv förstahjälp kunde vara att måla den svart...) och själva ingången till källaren som är lika ful. Men inte ännu, det finns annat som skall göras.

Har gjort ett beslut angående färgen på utegruppen. Köpte träolja i nyansen grått/kivi som jag skall börja måla gruppen i. Skulle gärna ha använt Uulas tjära men är illa rädd att den är alldeles för dyr, till prisen kommer också transportkostnader. Nöjde mig istället men träolja på specialerbjudande. Den har också vita färgpigment i sig som hoppeligen ger den gamla bänken och stolarna en litet ljusare nyans samtidigt som bordet får bli mörkare - få se hur det lyckas. Intressant blir det förvisso och som vanligt är jag löjligt förväntansfull :o)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti