maanantai 30. elokuuta 2010

Lovisa Historiska Hus



Under veckoslutet ordnades Lovisa Historiska Hus, det vill säga det otroligt populära evenemanget som förr kallades Renovera Ger Mera (om jag nu inte har helt hjärnsläpp alltså). Det är alltid roligt att få titta in i de härligt nyrenoverade hemmen där man har inrett med pietet samt tagit historien i beaktande när det gäller både möbelval och byggsätt.
Har tidigare alltid skrivit om det i någon tidning vilket har skapat en extrapress på att prestera som tagit bort en del av charmen i evenemanget. I går besökte mamma och jag LHH i lugn och ro och gick både på antikmarknader och på konstutställningar. En av dem var Christer Åbergs fina utställning på Alexandersgatan. Härliga tavlor!
Hann också ta en titt in i några hem och bilderna är därifrån. Någon kilometer utanför Lovisa insåg jag tyvärr att kameran blev hemma. Fick med andra ord fiska fram telefonen ur handväskan för att överhuvudtaget ha något att visa.
Bilden med den gröna soffan är från Eija Klauckes charmiga lilla torp i Strömfors. I det har hon på ett fåtal kvadratmeter har skapat ett underbart litet hem. Och trädgården den skall man inte ens prata om, den är magnifik!
Då pratar jag bara om hennes egen trädgård. Hon har ju också en upplevelseträdgård. Eija's Garden, som vi tyvärr inte hann besöka. Å andra sidan, då vill jag ha kameran till hands för att ta vara på de idéer som föds under vandringen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti