lauantai 7. elokuuta 2010

Nymålat bord och portbongning i gamla stan



Det var en het dag igen trots att jag innerligt hoppats på att hettan hade flygit och farit sin kos. I torsdags hällde det ner regn i Borgå och trodde då naivt nog att det gjort detsamma på torpet. Så var det inte, tvärtom skrek blommorna efter vatten och vattentunnorna var nästan tomma när vi kom dit i dag.
Efter att ha vattnat allihopa tog jag fram min gråa träolja för att börja behandla utebordet. Efter de första penseldragen svor jag ve och förbannelse över hela projektet för det såg så trist ut. Tog mig i kragen och fortsatte och har nu svårt att bestämma mig om det blev bra eller inte. På bilden tycker jag att bordet verkar ljusare än det var i verkligheten och kameran kan ju spela sina spratt. Målade i varje fall bordet så ordentligt så att jag skall slippa måla det två gånger.

Har varit med om en intressant träff häromkvällen. För första gången på över tjugo år träffades vi flickor/nu kvinnor som var ett gäng när vi var i tonåren. Var litet tveksam när jag for dit och undrade hur det skulle bli. Sanningen var den att det var jättetrevligt. Vi satt och diskuterade, skrattade och vad störiga som om det inte gått tjugo år. På ett sätt kändes det faktiskt som om man var ung på nytt samtidigt som det tog fram en hel del minnen som man för länge sedan glömt bort.
En fin upplevelse var det i varje fall och hoppas att det blir fler träffar.
Under måltiden på trevliga restaurang El Alba i gamla stan bongade jag den här porten. (Lägger upp bilden genast när jag får den ur telefonen) Konstruktionen som är byggd omkring är lik den som skall byggas till torpet. Tyvär vet jag inte när den byggs. Kommer själv att vara på jobb i två veckor och hoppas att Krisu då tar ut sin sista semestervecka för att jobba effektivt inför födelsedagskalaset! Då får han jobba i lugn och ro utan att hjälpa mig hela tiden.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti