sunnuntai 15. elokuuta 2010

Kylskåp anno dazumal


Ja, som jag skrev så började vi på arbetet med att fylla kylskåpet med sten och sand. Som man ser på bilden är det inte ett kylskåp från vår tid utan från betydigt tidigare årtionden. Vår gubbe använde ändå det och som det också syns på bilden var det till och med isolerat. Nu är kylskåpets saga dock all, i och med att vi fyllde det med sand, telgelstenar och till och med en gammal, nu sönderslagen, lavoar. Det får kuulema inte bildas luftfickor för då börjar det mögla, och därför slogs den sönder. Krisu fick nog ge utlopp för alla sina aggressioner när ha gjorde det. Jag hörde bara hur det smällde inifrån!

Det är skönt att sätta igång med jobbet igen. Har verkligen saknat det. Jag målade och det är en fin känsla att få se resultatet av sitt arbete. Det börjar bli så ljust och mysigt därinne nu trots att mycket jobb ännu är ogjort. Den fula golvmattan som syns på bilden skall ut när vi sätter ett nytt golv. Eftersom det är betonggolv och lågt till tak lägger vi laminat. En orsak är förstås också att 16 hundtassar kommer att slita golvet och då räcker det inte med några tunna furuplankor :o(. Nåja, det blir nog bra, vi har redan köpt ett ljust, fräscht och förmånligt golv som jag tycker om.
Målade i kväll utegruppen med den nya färgen ("ladugrå" på östnyländska) och det ser litet bättre ut. Efter en omgång till tror jag att det blir ett resultat man kan leva med och till och med tycka om. Bra!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti