keskiviikko 1. syyskuuta 2010

Den röda stolarmén


Ett faktum man inte kommer ifrån är att det inte är särskilt roligt att måla pinnstolar av olika slag. Det här är ingen nyhet för mig, men något som jag åter är otrevligt varse om just nu eftersom jag börjat måla de röda stolarna. De tre stolarna på bilden skall få sällskap av några pinnstolar à la Lilla Åland.
Alla stolarna fanns i torpet då vi köpte dem och har en pigg röd färg. Det är i varje fall inte en färg som ingår i mitt färgschema så måste helt enkelt åtgärda dem trots att det tar emot. Nå, en av dem har fått ett första lager ljusgrönt så det finns hopp någonstans långt bortom horisonten!

Har frossat i blomrea och längtar efter att få fara ut till torpet och plantera. I väntan på att få komma i jorden finns det en hösthortensia, en rudbeckia, höstanemoner och en skir ljusrosa ros som jag är speciellt förtjust i. Men allt beror på hur Krisu mår. Själv känner jag mig äntligen bättre och förkylningen verkar ha gett med sig medan Krisu däremot är hes och eländig. Stackarn!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti