lauantai 25. syyskuuta 2010

A perfect day


I dag var det den perfekta höstdagen för en arbetsresa ut till torpet. Solen sken och det var dis i luften. Ute var det varmt och vi njöt medan vi jobbade.
Bilden ett exempel hur det kan gå om man gör plåttak av använda plåtar som redan från förut har hål. Det regnar alltså in på toan och inför vintern måste det åtgärdas. Vad gör min kära make, byter ut plåtarna mot nya? Nej. Bygger ett filttak- nej! Han täcker taket med en dubbel presenning och håller tummarna att den inte skall rivas sönder i höststormarna. Nå det ser i varje fall bättre ut än jag trodde, så tummen i varje fall upp för det.
Är inte min tupp fin på utetuppen. Ännu bättre blir det förstås när utetoan blir fint röd med en blå dörr:o)
Jag målade i dag första varvet på en avlång bänk i furu som skall komma i förstugan. Bänken såg så lång ut här hemma så jag var rädd att den skulle vara alltför stor. Det visade sig vara tvärtom, den var för kort men i stället nästan för bred. Den hörde till det vi hämtade hem från Sverige. Själv trodde jag att det var en bastubänk. När jag målade den hittade jag stora nitar av koppar och mässingbeslag under den. Hoppas att jag inte har vanhelgat någon designbänk. Vi har nu kommit underfund med att min gudmor hade en del designmöbler... Visst skulle det vara snopet, men å andra sidan gillar jag bara inte furumöbler.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti