torstai 2. syyskuuta 2010

Portbongning II och hunddrama


Porten är aktuell igen då vi i går tog med hundarna till torpet. Eftersom staketet ännu är halvvägs och porten fullkomligt LYSER med sin frånvaro så var jag litet orolig över hur de skulle hållas på området. Allt gick bra ända tills den enda bilen som överhuvudtaget kör på vår lilla väg kom. Keiko tjöt till och rusade ut rakt framför den, och de andra efter. Som tur var vår granne alert och stannade. Den här gången fick jag bara hjärtat i halsgropen men det kunde ha gått riktigt illa

Nu är alltså situationen den att hundarna inte kan komma med innan porten är klar. Synd för de hade faktiskt roligt. De "hjälpte" mig med planteradet och lekte leken vem kan äta mest kanankakkaa så att de antagligen mådde illa under hela hemfärden.
Eftersom den stora parkslideutrotingsdagen närmar sig är jag litet bekymrad. Den innebär ju användandet av Round up och det är inget för hundarna. Det ena alternativet är alltså att göra färdigt staket&port, njuta där med hundarna och låta växten vara. Det andra alternativet är att anfalla med alla medel och låta hundarna vara hemma. Vi kan ju inte ändå bo där ännu så är bara där under dagarna. Så får det får nog bli så, när jag tänker efter. Måste göra vad jag kan för att slippa dendär hemska saken:o).

OBS, porten på bilden finns vid den charmiga trädgårdsaffären vid den gamla järnvägsstationen i Borgå.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti