torstai 30. syyskuuta 2010

Älskade trädgårdsskjul


Aah.. vad fint det är att vara tillbaka hemma och i lugn och ro få skriva ett blogginlägg. Videokursen var rolig men det är skönt att komma tillbaka i sina gamla hjulspår och få göra de saker som man brukar om morgnarna. Förutom att det var en trevlig kurs så träffade jag en tidigare kurslärare och tanken föddes om en kurs till. Troligen styr jag nosen mot Hfrs snart igen i deckarskolans tecken. Det blir roligt och jag bara känner hur inspirationen till mitt ofärdiga bokmanus åter flödar till och karaktärerna vaknar till liv efter en ettårig törnrosasömn.

Men till det älskade torpet och det fina lilla trädgårdsskjulet. Det har fått en alldeles egen hylla där jag ordnat mina saker. Trädgårdsskjulet är my turf och därifrån skall Krisu hålla sig borta. Han har redan hunnit placera ett spett där som jag tittat litet snett på. Snart kommer väl mer och mer så länge det finns plats. Men låt gå för spettet, man kan väl använda det i trädgårdsarbete också.
Hyllan är världens skrangligaste sak som inhandlades på det eminenta varuhuset Hong Kong. För säkerhets skull stod det redan på förpackningen att den skulle fästas i väggen annars skulle den nog rasa med ett brak vid minsta lilla ojämnhet i golvet. Tänk vad mycket mer spännande det skulle ha varit om man köpt det i Hong Kong. Men därifrån skulle man väl släpa hem litet finare hyllor:o).

Flera av trädgårdsredskapen som syns på bilden köptes för många år sedan från en tysk billighetskedja och är bokstavligen obrukbara. Går i två delar när man använder dem. Mitt favoritredskap är dock den fina hackan med trähandtag (engelsk), till vänster på hyllan, som jag en gång köpte på rea. Njuter att få använda det praktiska lilla verktyget som också är vackert. Det passar mitt sinneslag som jag gärna vill kalla estetiskt.
Nej, ha det nu bra i dag. Själv skall jag nu ut och göra bussiness denna soliga höstdag!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti