keskiviikko 8. syyskuuta 2010

Åter ett färgdilemma


Att välja färger är inte lätt och det får utebordet och -stolarna illustrera. Tog äntligen en bild där den enorma, öh, färgskillnaden syns. Själv har jag gett upp och låter det vara. Finns andra saker jag måste ta itu med.
På dagens agenda står, förutom att fotografera babysar, stolmålning (till vilka jag har köpt för ljus färg och måste köpa en mörkare nyans... bekant?) och Strömforsarbete. Längtar dit men särskilt långt kommer vi väl inte i dag heller. Men det får vara babysteps som gäller. Bättre än inget och vi har ju ett annat liv också.

Själv kommer jag på torsdag och fredag att uppleva den totala motsatsen till torparlycka. Deltar i en videokurs som hålls i Helsingfors. Annorlunda men skojigt. Njuter också av storstadens hektiska puls ibland, men i små portioner. Sen är det desto skönare att få komma hem till Borgå och krypa ned i soffhörnet. Framförallt är det skönt att på veckoslutet få fara ut till torpet och botanisera i trädgården.

Det vi skall göra är att gjuta kylskåpet. Sanden är nu torr (för att det inte skall börja mögla) och Krisu har hällt ett lager lekagrus på den. Innan själva gjutningen lägger han ännu ett lager styrox för isoleringens skull.
Det roliga med gjutningen är att jag skall leka kreativ med betongen och gjuta på rabarberblad. Har också fått en gammal plastblomkruka och skall försöka gjuta av. Det blir spännande och jag ser fram emot resultatet. Eftersom jag gör det av samma betong som Krisu använder blir det inte med finbetong för hobbybruk, så är litet orolig över resultatet. Men en sanning kommer man inte i från. Om man inte prövar så vet man inte. Snart vet jag med andra ord:o)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti