maanantai 1. elokuuta 2011

kanske stökig men nymålad


Ja, som bilden visar är ordningen kanske inte den bästa i vår kammare. Vad ordet kammare egentligen innefattar är jag ganska omedveten om. Vår kammare skall innehålla både sovrum - sängen skall placeras framme till vänster om fönstret - och vardagsrum - soffa och teve där jag stod när jag tog bilden. Väggarna är alltså redan en gång målade och under veckan skall Krisu och jag fara ut och jobba med väggarna innan vi sätter igång att tapetsera väggen (den till höger vid dörrarna). Sätter in en bild på tapeten och våra avbrytare till elen inom kort.
Kammaren är ljus och fin och jag tror att jag kommer att trivas där. Det är också den som jag har stora planer för. Vi lämnar taket omålat eftersom tanken är att det skall bort = skede 1. Skede 2 är en veranda som börjar där det stora fönstret finns. Skede 3 är ett eventuellt sovloft överom själva stugan. Får se om det överhuvudtaget blir av. Vi är litet oroliga för att det blir alldeles för varmt i ett loft under taken när det är hett om somrarna. Får se, huvudsaken att skede ett och två blir gjorda (säger jag såå anspråkslöst). Krisu ryser nog när han sen kanske någongång läser det här inlägget:o)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti