maanantai 29. elokuuta 2011

längtan


Nu längtar jag till torpet. Veckoslutet som gått har varit fyllt av jobb, Lowisa historiska hus och födelsekalas. Ingen torptid alltså så nu har jag abstinens och en hel del blommor och buskar att plantera. Än så står de här i Borgå bredvid liderdörren antagligen dränkta av morgonens regn. Nåväl, regn är bra för då vet jag att det inte går nån nöd på blommorna vid torpet heller.
I dag skall jag prissätta och märka en massa produkter som skall till Ida-boden och Nelly,s art and crafts i Borgå. Det är länge sedan jag fyllt på lagren så det blir roligt med litet variation.
Här är en bild av en knopp som nu slagit ut och förmodligen redan ser ganska hängig ut. Skall försöka plåta den när vi far dit så får vi ser hur tiden - och naturen - haft sin gång!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti