tiistai 16. elokuuta 2011

Nu börjar det ta form




Arbetet är nu en rolig fas och vi lägger pussel för fullt. Det mesta av renoveringen i stugan är klar och nu flyttar vi in saker. Det betyder att man börjar arbetet med att gräva i alla de kassar som förvarats litet här och där fyllda med saker som skall till torpet. Inte att förglömma de kökssaker som finns ute i ett lider som vi använde när vi hyrde en liten stuga i Forsby. Suck så smutsigt allt antagligen är...

I plastpåsarna i vilka vi förvarat dittan och dattan hittar vi en hel del ting som man redan trott att var försvunnet. Som exempelvis en vacker specialgjord emaljskylt med vägnumret som vi beställde från Sverige första vintern vi ägde torpet. Ett annat fynd som jag helt enkelt hade glömt bort var ett litet blombord jag förra sommaren köpte på ett loppis i Sverige:o) Hjälp så glad jag blev när jag upptäckte det.

Som bilderna visar finns det gott om utrymme i vår stuga så nu planerar jag att flytta ut matbordet på golvet så att pinnsoffan inte är en del av matgruppen.
Till spishörnan så fick vi en sådan fläkt jag ville ha. Hade sålt litet egenhändigt gjorda smycken i en affär och fick betalt. En glad överraskning som gjorde det möjligt för oss att köpa en i rätt form. Den kommer att komma bättre fram eftersom väggen bakom den så småningom tapetseras.

Är det inte en fin studie av Krisu i knappt dagsljus. Blev förskräckt när jag tog bilden och trodde att kameran fått knäpp. Det visade sig att Nenne hade använt kameran för att fota i starkt solljus. Blev bättre när jag ändrade inställningarna för att fota interiörbilder, men nog så stiligt med det knappa ljuset som lyser in på Krisu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti