maanantai 22. elokuuta 2011

Samma bild med mera saker inför födelsedagskalas



Så kom den stora dagen då Krisu för andra gången hade födelsedagskalas på torpet. Ett trevligt kalas blev det också med sol, skön skugga under parasoll och trevliga gäster/saker att diskutera.

Arbetet inför kalaset var desto mer hektiskt för vi ville ju inte ge den uppfattningen att det inte hänt nåt under ett år. Slutresultatet blev riktigt bra och då menar jag jobbet, förberedelserna och allt som vi förde dit. Det blev en rejäl slutspurt och nu syns också det vi gjort. Det känns så fint och värmer hjärtat.
Saker och ting som vi hämtat ut har passat överraskande bra på sin rätta plats. Det som tyvärr inte alls passade var handtagen till köksskåpet som jag så stolt har visat på bild i fjol. De var alldeles för stora och klumpiga till de små dörrarna så vi får tänka om och ge handtagen vidare.

Köpte för ett par år sedan en hel badrumsutrustning på K-rauta för 2 euro per grej. Vi har tandmuggar, wc-pappershållare mm, allt i glänsande krom. De skulle också på plats till kalaset men måste ärligt erkänna att jag allt var litet orolig för hur de skulle passa in i torpmiljön. Det visade sig att de inte alls var så överdrivet glansiga som jag kom ihåg och blev riktigt bra! Knepiga var de att fästa i väggen men jag lyckades med det, kanske det var därför serien såldes ut - vem vet?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti