maanantai 11. lokakuuta 2010

Ett minimalt steg för mänskligheten men...


Tro det eller inte men det har kommit något som kan identifieras som en port till torpet. Förvisso är den inte färdig, den går heller inte att stänga och saknar sina dekorationslister. Men där är den och ger litet trygghet, man är omgärdad och det skapar faktiskt en helt annan känsla.
Nå, som sagt finns det ännu mycket att göra trots att hela det området som skall vara inhägnat faktiskt är det. Vi har på några ställen använt ett litet lägre stängsel som Krisu fick på köpet när han var till återvinningscentralen. Det är litet rundat i kanterna och ser charmigt ut. Men när till och med jag kan stiga över det, så vad kan då inte en hund som ser sig tvingad till att hälsa/skälla på någon som går på vägen.

I bakgrunden syns vita stolar och samma färgs fyrkanter. Det är mitt projekt. Håller på att måla utsidan av köksskåpen. Tyvärr räcker det inte med två lager så får fortsätta när tid finns. Under tiden får vi renovera skåpdörrarna. De är i gott skick men måste här och där limmas litet. Dessutom skall det göras en hylla mellan de två skåpen så att det blir litet luftigare. Hyllan skall jag pryda med en spetsbård. Få se om det ser fjantigt ut eller - som jag inbillar mig - gör det hela litet mjukare?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti