lauantai 9. lokakuuta 2010

En gåva av pappa



Den lilla farstun/förstugan har, i väntan på den fina glasverandan (sen någongång i framtiden), en särskild plats i mitt hjärta. Den är söt med sina två fönster men var då vi kom till torpet beklädd med fula bruna kovalevyskivor och fullastad med skräp. För min pappa var det ett utmanande projekt och ha sade genast att det där skall jag ta hand om. Så sedan våren har han då han hunnit, suttit där i lugn och ro och beklätt väggarna med panel. Det som var en mörk liten håla har när jobbet framskridigt visa sig vara en förtjusande liten farstu vars väggar skall bli vitlaserade, allt enligt hans önskemål.

Är faktiskt jätteglad över det arbete han har lagt ned på den för annars skulle den ännu ha varit i sin ursprungliga version. Krisu och jag ju har haft fullt upp med annat. Dessutom kostar panel en hel del och tror nog inte ens att han, när han började arbetet, hade någon hum om hur mycket det sist och slutligen skulle gå åt.

Det enda jag gjort är ett fönster som fått sina kryss och förstås den fina vita bänken som nu är färdigmålad och väntar på att ställas in på sin rätta plats.

Det är just det här veckoslutet som är det sista med varm och solig oktober, åtminstone om man skall tro meterologerna. Sen skall det bli nordliga ishavsvindar och kallt, brrr... Få se hur det är inne i torpet då uppvärmningen borde vara fixad. Mer om det och bilder på kommande:o). Ha en härlig höstdag och njut medan det går!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti