maanantai 25. heinäkuuta 2011

Pusselläggningen har startat




Jag har aldrig varit en vän av att lägga pussel. Det är för många bitar, tar för lång tid och, ja, är inte min grej alltså. Kanske det är därför jag är litet nervös för att snart börjar verkligen läggandet av ett stort pussel - nämligen att samla ihop alla saker som vi samlat på i många år, och av dem skapa en helhet.

Inredningsjobbet har redan börjat i och med att den här gamla byrån fick sin rätta plats. Tycker den passar ganska så bra vid muren intill bastun och farstun.
Farstun, ja den ser riktig trevlig ut vitmålad och välkomnande som den är. Den skall få ljusblåa Laura Aschley-gardiner sydda av ett tyg som jag för ett par tre år sedan hittade i en fyndlåda:o).

Men inget blogginlägg utan några ord om tuppen... Tuppen på tuppen har nu fått en nu plats bredvid dörren för att inte försvinna eftersom jag målat den svart med pinotex. Det är helt fantastiskt hur träet sög in sig färgen och jag fick måla två lager för att den skulle bli jämnt och snyggt. En annan nyhet angående den viktiga instansen är grunden, dvs det lager av tegelstenar jag ordnat kring tuppen för att skapa illusionen av en grund. Den placerades på några telegstenar när vi hämtade dit den och så har den fått stå. Det har liksom varit som om den skulle ha svävat i luften. Det är viktigt att ha en stadig grund i livet, det gäller såväl för människor som för tuppar.
Lägg också märke till de stora staketdelarna i bakgrunden. De har vi köpt begagnade av ett företag som inte längre använt dem. Nu är de insynsskydd till kompostområde som tokigt nog finns rakt vid porten och parkeringsplatsen. Nu är det betydligt prydligare att komma till torpet och man slipper åsynen av skräp (trots att det mesta är bortstädat) - skönt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti