tiistai 28. kesäkuuta 2011

midsommar i skärgården


Nu har jag fått njuta av ett par dagar i skärgårdsmiljö. Inte så illa eftersom det ute i ytterskären tenderar att vara fint väder även om det är dyngsurt inne på land.
Att vara ute i lillstugan vid mina föräldrars sommarvilla är med besked annorlunda än jobbandet på torpet. Där finns inte så mycket att görs och oftast får jag nöja mig med att bläddra i tidningar eller läsa en bra bok.
I år fällde vi några små björkar och jag fick sitta och binda björkris till en fågel och några hjärtan som kommer att finnas till salu i Ida-boden. Skönt med något att göra, är inte så bra på att sitta stilla och rulla med tummarna.
På torpet går arbetet framåt i sakta mak. Krisu är nu där och lägger kakelgolv. Det blev ett brunt golv av stora golvplattor. Tror och håller tummarna för att det skall bli bra - man vet ju aldrig och dåliga överraskningar när golvet är lagt vill man nog inte råka ut för.
I morgon blir det Eija Klauckes fina trädgård i Strömfors. Den har jag länge sett fram emot att få se. Månne några inspirationsfrön sås när jag är där. Bildskörd är att vänta:o)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti