maanantai 5. syyskuuta 2011

Rosenfröjd och vindspel



Nu är golvet i kammaren målat - tyvärr behövs det ett varv till för att färgen skall täcka ordentligt. Visst skulle det ha varit roligt att visa en fin bild på hur det ser ut men nej. Har varit på min tvådagars kurs så får bara fantisera vilt och hejdlöst. Supersnyggt alltså.
Orsaken till min hurtiga ordanvändning är ju nog att det var en ordkonstledarkurs och får snart mitt certifikat - det är jag stolt över.
Rosen som syns på bilden är av kanadensisk sort och skall vara tålig. Namnet har jag helt glömt bort så ni får nöja er med rosens hela blomsterprakt för i år. Nåväl, den är ganska nyligen planterad så en så här fin ros som ännu var i knoppform när jag köpte den vilket är ganska så bra. Vacker också och härligt ljus aprikos:o)

Jag har alltid tyckt om vindspel, vindorglar eller vad de nu heter. Läste någongång att man skall ha ett utanför dörren så att trollen skröms bort. I Feng shui är ett vindspel ett måste - tro skrönor, använd Feng shui eller bara tycka om speklens slumpartade sång. Jag väljer det tredje alternativet. Och alltid är det ju bra att trollen inte vill komma in:o) inte tackar jag heller nej till livsgivande chi i torpet. Ha det bra så här när en ny stressig arbetsvecka har börjat, såväl i trädgårdar som i kontor!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti