sunnuntai 6. kesäkuuta 2010

Rödmylla på "slottet"


Börjar sakta få en känsla av att vi bara arbetar ute medan det viktiga - interiören - får vara. Det är inte meingen men problemet är att det finns så mycket att göra ute som nu måste prioriteras. Och ärligen kan det vara svårt att klara sig utan en vettig utetupp!
Själv måste jag varje gång vi kommer ägna en timme åt att klippa av all jätteslide som hela tiden växer upp i trädgården. Jätteslide kallas också för fattigmansbambu och beskrivs på olika trädgårdsforum som ett helvete i trädgården. Kan bli över två meter hög och har rötter som går i våningar. Har en utrotningsplan som inkluderar starkare saker, men det får vi återkomma till på sensommaren. Då är den inte lika livskraftig som nu.
Idag har jag ägnat mig åt att ge mera själ åt ett fönster. Bilder kommer i morgon eftersom jag trött och råddig glömde kameran hemma.
Krisu har börjat måla Chateau Björkbacka med samma rödmylleton lidret på vår gård är målad i. OBS, på bilden är den litet grannare än i verkligheten då jag använt blixt och det har förvrängt färgen till det värre!
Frågan är nu den, skall alla byggnader få samma nyans röd, som nu verkar litet grann, eller borde torpet ha en annan litet mörkare och sobrare nyans?
Det blir något att grunna på framöver! Torpet är nu målad i flera olika nyanser och vill ha det enhetligt målat innan vintern är här!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti